tiistai 27. toukokuuta 2014

Ihanaa, hempeää, pehmeää

Nyt on pakko hehkuttaa! Minä olen opetellut applikoimaan ja jopa onnistunut siinä! Vajaan vuoden verran olen jättänyt applikoinnit (yhden epäonnistuneen yrityskerran jälkeen) muiden harrastuksiksi. Olen todennut, että minä en osaa ja vaikka osaisin niin tuolla halvalla markettiompelukoneellani ei edes pystyisi applikoimaan koska se ei tee riittävän tiheää tikkiä. Vaan kuinkas sitten kävikään. Inspiroituneena erään toisen applikoimasta kuvasta (tästä lisää toisessa postauksessa myöhemmin) päätin viime sunnuntaina, että no minä vielä kokeilen. Eikä siinä lopulta tarvittu kuin hetki hengittelyä, neuvonpitoa ompelukoneeni säätöjen kanssa ja yks kaks huomasin että minä osaan ja ompelukoneeni pystyy. Jee! Siitä innostuneena applikoin tänään tämän:


Aloittelijaksi applikoinnin jalolla uralla olen melko tyytyväinen tuotokseeni. Eihän se yhtä hieno ole kuin lempeä esikuvansa, mutta kuitenkin.

No mistäpä tuo inspiraatio tuohon kissaan sitten lähti? No minäpä kerron.

Majapuulle tuli myyntiin kissakuosinen kangas, joka pitkästä aikaa sykähdytti ihan tosi kovasti. Värit ovat vaaleat ja pehmeät, kissat jotenkin todella sympaattisia. Leena Rengon käsialaa tämä kuosi oli. No, nopeasti oli mielessä jo visio mitä siitä tekisin, joten päädyin sitä ostamaan vaikka tarkoitus oli pitää toukokuun ajan taukoa kankaiden ostossa. No, ei yksi tai kaksi pahaa tee jos ne käyttää tehokkaasti pois, eikö niin? :) Tämä kangas on pehmeä ja ihana ja jotenkin sitä katsellessa tulee vaan tosi hyvä mieli. Siitä ajatukset lähtivät juoksemaan ja isompi tyttö sai koossa 122cm tunikan ja leggarit:


Tunikan kaavan kaukainen esiäiti on lempparikaavani Owl princess alkuvuoden ottobre-lehdestä. Eipä siinä enää taida olla kuin kaula-aukon muoto sitä alkuperäistä kaavaa jäljellä... :) Leggareihin piirsin kaavan yhdistellen kahta eri legginssikaavaa.

Kaula-aukkoon laitoin pitsikuminauhaa:


Vaan jos kesällä viileä yllättäisi niin lyhythihaisessahan tulisi kylmä. Niinpä tahdoin vielä hupparin näille kaveriksi.. Tai jos totta puhutaan niin halusin kokeilla applikoida tuota trikoon kuviota ja sille piti keksiä jokin "alusta". Niin tai näin, hupparista tuli kyllä lopulta tosi kiva. Materiaaliksi valikoitui Lapsimessuilta Metsolan alekopasta mukaan tarttunut ruskea joustofrotee, koska se oli ainoa kangas joka väriltään passasi tarkoitukseensa. Pehmoinen ja varmaan mukava tämä toivottavasti käytössä on.


Kaavan pohjana tässä on alunperin OB 4/2012 Autnumn Forest, mutta sitäkin on kovastipaljon muokattu, alkuperäistä ei juuri jäljelle jäänyt taaskaan.

Tässäpä vielä koko kissasetti:


Nyt ei kun toivomaa että on huomenna synttärireissulta kotiutuvalle tytölle mieleen. <3


7 kommenttia:

  1. Kaunis. Mitäpä minä enää auttamaan. ,kun hienosti onnistut itsekin. Mahtavaa ja kisin jämät sitten minulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos jotain jää! :) Ja kyllä se vaan onnistui kun rauhassa päätin kokeilla ja yrittää hetken aikaa niitä säätöjä hakea. Tuo on aika kärsivällisyyttä vaativaa puuhaa, silloin vuosi sitten yrityksellä kun tuli ihan kauheaa jälkeä en vaan osannut enkä rauhassa kokeillut kun piti saada äkkiä valmista vaan. :D Mutta kiitos avusta ja inspiraatiosta, se sun upea Rainbowdash mut inspiroi yrittämään. Laitan sen tänne blogiin jossai välissä vielä, se on niiiin hieno.

      Poista
  2. Onpas ihanat! Hyvin onnistui applikointi!

    VastaaPoista
  3. Kaunis setti! Mä oon todennu että kun aplikoi kaikki viivat samalla värillä on homma paljon mielekkäämpää....mun kärsivällisyys ei riitä vaihtaan joka reunaan langan väriä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, mutta jos langat on kankaan kanssa samaa sävyä tulee taatusti siistimpää jälkeä. Eli dilloin helpompaa. Propsit siis kisuapplikoinnin ruskeille ääriviivoille..


      Ota Mariiga tunnistus pois,niin on kivempi kommentoida :)

      Poista
  4. Kiitos! Joo, näppärämminhän se käy kun ei lankoja välissä vaihtele. Tässä yritin saada samaa ilmettä kun kankaassa, siinäkin ruskeat ääriviivat. :)

    VastaaPoista